De trek naar het zuiden.........

20 december 2016 - Saint-Benoît-du-Sault, Frankrijk

De grote trek naar het zuiden is begonnen: miljoenen vogels vliegen op dit moment naar het Middellandse Zeegebied of diep Afrika in om daar te overwinteren.

vliegtuig volkel

En niet alleen de volgels maar ook wij en velen met ons, met de camper, auto of vliegtuig maakt niet uit, het mooie weer trekt,

Vrijdag 16 december ’16. km stand 239654

We vertrekken met zon naar het zonnige zuiden maar eerst een bezoek aan onze vriend die voor even in een verpleeghuis zit.  Langzaam gaan we dus via Volkel en Breda naar Weert (B), aan de Schelde,  eerste overnachtingsplek, dan Beauvais 2e camperplek. Hier ontdekken we dat we een lekke band hebben, de auto trok erg naar rechts, Pieter verwisselt hem en ziet een gaatje, we hebben 4 nieuwe banden gekocht voor we weggingen dus verwachten deden we dit niet, maar pech kun je altijd hebben en net in de groef kan iets heel scherps terecht komen, bij het oppompen van de band liep hij ook meteen leeg.

Zondag 18-12-’16 mistig koud 1gr. We vertrekken en rijden door een klein plaatsje Anet, hier zien we een kolossaal Chateau en een grote kerk, er wonen nog geen 3000 mensen.

pieter met lekke band

De oppervlakte van Anet bedraagt 7,9 km², de bevolkingsdichtheid is 335,6 inwoners per km².

pieter met lekke bandBij de Loire is een prachtige camperplek in het plaatsje Beaugency, mooi uitzicht op de brug, als het niet zo mistig is als nu!  De volgende dag is het uitkijken naar een bandenhandel en zodra we die zien is het stoppen. De mannen gaan meteen aan de slag en 10 minuten later rijden we met een geplakte band , gratis weg. Hoe kunnen we ons toch vergissen he? We dachten echt dat het hier duurder zou zijn dan in Griekenland, niet dus, we geven een leuke fooi. De Fransen zijn echt niet zo onaardig als ze bekend staan!

In België begon het mistig te worden en nu een aantal dagen, dinsdag 20 december,  verder komt eindelijk de zon heel voorzichtig te voorschijn. We staan op een pleintje in St Benoit du Sault (campercontact) met internet van de Toerist office, dank je wel, want wat is het toch met ons dat we niet meer zonder kunnen? Ik had voor € 5,00 buitenland tegoed gekocht, Telfort, en was er binnen 2 dagen doorheen is ook maar 125 mb. Maar toch! Kijk even hier en daar whatsapp een beetje en hoppa uw tegoed is op u kunt nieuw kopen enz………….

beschilderd raam mooi pleintje Poort mooi deurtje

Wat een feest zal het zijn als we straks gewoon in de hele eu op het net kunnen.   Maar oké, het stadje wordt momenteel voor de kerst aangekleed en we wandelen door dit leuke stadje.    Groetjes Pieter en Jeanne,

PS: de foto's zijn gemaakt met de iPhone.

1. C. Hutting:
    20 december 2016
    Hallo duifjes, Nou ik wens jullie wederom veel plezier op de trek naar het zuiden. Bedankt voor de kerstkaart, haalde ik zojuist uit de volle brievenbus. Ik was paar dagen in Dusseldorf met Mellanie. Ik wens jullie ook hele mooie kerstdagen en veel geluk, liefde en reisplezier in 2017. Ellie
  2. Sylvia en Joop Lefering.:
    20 december 2016
    Goede reis. En fijne feestdagen.
  3. Daphne:
    20 december 2016
    Veel plezier weer in het zuiden en doe voorzichtig!!! Dikke kus
  4. Will:
    20 december 2016
    Lieve Jeanne en Pieter, een hele goede reis en prettige feestdagen.
    Liefs John & Will
  5. Evert:
    20 december 2016
    Bij deze fijne feestdagen en een goed nieuwjaar
    Kijk uit voor de spijkers
    Jopie. Evert
  6. Ad Mutsers:
    20 december 2016
    Een goede trek naar het zuiden. als vrije vogels. veel plezier en alvast fijne feestdagen toegewenst. Cobi en Ad
  7. Irene Spaanderman:
    20 december 2016
    Weer heerlijk op de rit. Veel plezier en fijne dagen!
  8. Ellen:
    20 december 2016
    Fijne Kerstdagen in het leuke stadje en een gezellige jaarwisseling bij de kerk.
  9. Els:
    Ha reizigers!
    Alle begin is moeilijk. Jammer van die band, maar super opgelost door de Fransen.
    Nu op weg naar jullie kerstlokatie. Lijkt me heel bijzonder en heel knus om zomaar in een andere plaats kerst te vieren.
    Ook daar zal , denk ik, geen sneeuw liggen. Maar kerst vieren kun je overal.
    Een goede reis.
    Ik ben benieuwd naar jullie volgend verhaal.
    voor alle drie één!
  10. Dick:
    20 december 2016
    Heel veel plezier op jullie reis naar het zuiden.
  11. Mariette:
    21 december 2016
    Goede reis en ga weer fijn genieten en ik kijk weer uit naar jullie reisverhalen,fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2017!!!!liefs
  12. Marianne de jong:
    21 december 2016
    Hallo beide, een goede voortzetting van jullie reis. En dan een warm welkom in Altea he. Tot snel ziens weer. Lieve groet Martijn en Marianne,
  13. Ingrid en Jan:
    22 december 2016
    The
  14. Lpc Willemen:
    23 december 2016
    Fijne reis naar het zuiden , we zullen jullie natuurlijk volgen en misschien zien we elkaar onderweg nog ergens in Spanje.

Groetjes van Betsie en Lammie
  15. Nel:
    2 januari 2017
    Weer fijn dat jullie weer in Spanje zijn! Nogmaals de allerbeste wensen voor 2017
  16. Riekie Gerrits:
    7 januari 2017
    Lieve Jeanne en Pieter.
    Een beetje laat sorry. Ondanks wil ik jullie
    'n Gezond en Mooi !!!! 2017 wensen met gezellige en spannende. Camperreizen .zodat ik weer kan genieten van de mooie verhalen .nou Jeanne en Pieter 'n mooie tijd in Spanje
    Lieve groet ,Riekie en. een poot van Xanou en 'knuffel voor Xanty
    tot het voor jaar. Bai bai

het voorjaar
  17. Nel:
    19 januari 2017
    hoi heb je een mail gestuurd ,wil je even laten weten of je hem ontvangen hebt?grts Nel.
  18. Riekie Gerrits:
    22 januari 2017
    Jeanne Gefeliciteerd. met jou verjaardag ' nog veel gezonde jaren !!!! En een mooie dag samen samen met Pieter fam en je vrienden om je heen kan het niet meer stuk geniet er van .!!!
    Lieve groetjes Riekie een pootje van Xanou en een knuffel voor xanty !!