thuis

1 november 2016 - Cuijk, Nederland

Dag lieve allemaal,

Vandaag 26 oktober, regen en mist heel mistroostig maar gelukkig hadden we gisteren prachtig weer. Als we om 14,40 uur Roemenië verlaten komt er een mager zonnetje te voorschijn. Wat kunnen we over Roemenië zeggen? Eigenlijk is het vergelijkbaar met Bulgarije. De Diesel is wel erg duur 1.18 eu per liter en het eten en drinken is ook iets duurder dan in Bulgarije. Er is bij de grenscontrole weer in de auto gekeken dit keer zegt de beambte, hello hondje!!! Naar een paspoort van Xanti wordt niet gevraagd. In Hongarije zetten we de klokjes 1 uur terug. We gaan snel nu want we hebben besloten dat de vakantie mooi is geweest en dat het tijd is om naar huis te gaan. Xanti haar oogje wordt maar niet beter ondanks de medicijnen die ze toegediend krijgt. We zijn toe aan 4 nieuwe banden, het weer is voor de komende dagen ook niet geweldig om door Oostenrijk te rijden, er wordt sneeuw verwacht en we hebben nog zoveel op het programma staan in Nederland voor we weer voor de overwintering weg gaan. In Melykut vinden we een overnachtingsplek gewoon op een parkeerplaats. We tanken en zien dat de benzine (1,08) hier veel goedkoper is dan de diesel, ook hier is de diesel 1,18 eu per liter. We rijden over kaarsrechte wegen door de Poesta, dit is een grote laagvlakte in het oosten en is het droogste en zonnigste deel van Hongarije maar ook een grote leegte wat het woord Puszta betekend. Dus dunbevolkt, af en toe een dorpje. Aan het Balatonmeer, iedereen heeft daar natuurlijk wel eens van gehoord of is er geweest, vinden we een plekje voor de  nacht.We willen hier zeker nog eens terugkomen, omdat het prachtig is. Hongarije uit en Oostenrijk in, geen grenscontrole gewoon doorknallen. Door de bergen, geen grote weg dus, rijden we door mist en regen en af en toe zon naar Passau (Duitsland) waar we bij een leuk restaurantje (vorig jaar) willen eten maar kunnen geen parkeerplaats vinden, zo ontzettend druk we rijden door om bij de Kaiser Thermen in Bad Abbach de sauna in te gaan.

1 november Cuijk, Het is zondag en nog 150 km naar Cuijk morgen kunnen we bij mijn dierenarts in Mil terecht dus nog lekker een nachtje op de camperplek Bergheim. We gaan lekker uit eten om afscheid te nemen van onze reis, dat kost altijd moeite en we hebben nu al heimwee. Maar er is nu eenmaal een tijd van gaan en terugkomen. Deze camperplek is ideaal want het ligt dicht bij de A61 richting Venlo. Traditie getrouw worden we opgewacht door de buurtjes waar we ontvangen worden met koffie wijn/bier en eten, heerlijk toch zo thuis te komen err is werk te doen, camper leeghalen, wassen, boodschappen enz.

Kilometerstand: 237156.  De blauwe heeft het weer goed gedaan en we hebben 9.943 km gereden.

Iedereen en zeker onze trouwe supporters, super bedankt voor jullie ontzettend leuke reacties, top. Dan nemen wij nu  afscheid van jullie maar niet voorgoed, blijf gezond en genieten van het leven want ja ook dit keer is er  helaas weer een goede vriendin van ons heen gegaan. De tijd gaat snel en wie weet zien we elkaar gauw of horen we van elkaar, wie weet? Het is nog vroeg maar we wensen iedereen nu alvast mooie feestdagen en een goed uiteinde en een fantastisch nieuw (reis)jaar.

Volgend jaar hopen we weer terug te komen met wie weet, een leuk reisje. J/P

1. Els:
    Welkom thuis!
  2. Marja:
    1 november 2016
    Leuk verslag weer! En nu aftellen naar jullie reis naar Spanje!
  3. Aafke Greven:
    1 november 2016
    Welkom thuis lieve vrienden.
  4. Sylvia en Joop Lefering.:
    1 november 2016
    Mooie verhalen. Was leuk jullie avonturen te lezen. Welkom thuis.
  5. Corrie Nowee:
    1 november 2016
    Welkom thuis.Prachtig mooie dingen zien jullie zeg.Veel landen weer bezocht.
  6. Dionne:
    1 november 2016
    Welkom thuis. Wanneer ben je weer in Altea? Wij zijn van zondag tot woensdag in Altea op bezoek bij een vriendin
  7. Will:
    1 november 2016
    Welkom thuis en jullie kennende genieten we straks weer van nieuwe fantastische reisverhalen. Groetjes en liefs uit Roosendaal XXX
  8. Joop:
    2 november 2016
    Goed dat jullie weer thuis zijn. Tot later en bedankt voor het meerijden. Mazzel.
  9. Ad Mutsers:
    2 november 2016
    welkom thuis. Hopen dat de winter niet te lang duurt. Dus weer snel naar de volgende trip. Blijf je mooie reisverhalen schrijven want daar genieten wij van.
  10. Iefke en john:
    2 november 2016
    super jeanne en pieter mooi verslag

welkom thuis

gr.john en iefke
  11. Ellen:
    2 november 2016
    Hè, het zit er weer op. Jammer.
  12. Anja:
    2 november 2016
    Nou Pieter en Jeanne, welkom thuis! Als we de helft onthouden van alles wat jullie hebben beleefd is dat redelijk veel! Maar we kunnen nog eens teruglezen nietwaar?
    Tot volgende week en groetjes mede namens Leen
  13. C. Hutting:
    Was weer super. Welkom thuis. Lieve groeten
  14. Dirkje:
    3 november 2016
    Lekker weer thuis, slapen in je eigen bed is ook nooit weg toch? Fijn dat jullie weer veilig in Cuijk aangekomen zijn. Op naar het volgende avontuur. Lieve groeten van ons.