van 5 t/m 8 april 2019

10 april 2019 - Tusayan, Arizona, Verenigde Staten

5-4-2019 Orderville-Carmel  - Utah, camperplek                                                                                                                                                           In - Carmel hebben we een camperplek voor 2 nachten geboekt, wat achteraf niet heel handig is. Want de weg door de tunnel die we van deze kant hadden willen nemen is afgesloten dus moeten we 2 uur en 90 miles rijden om er te komen. En natuurlijk ook weer terug! Het Zion park ligt in de staat Utah.  We besluiten met 1 camper te gaan, die van ons. We zijn zeker niet de enigen die het park in willen. Campers moeten op een speciale parkeerplek staan. Dan lopen we naar de shuttlebus die ons door de Canyon rijdt, we kunnen uit en in stappen waar en wanneer we willen. Helaas zijn er door de hevige regenval van de laatste tijd zijn veel wegen en wandelpaden niet bereikbaar. Maar ondanks dat is het indrukwekkend genoeg.  Steile hoge rotsen alsof ze met een slijptol zijn afgeslepen. Stipjes tegen de bergwand die klimmers aan touwen blijken te zijn! We kunnen tot aan de waterval lopen en nog een stukje langs de Virgin River. We zien veel eekhoorntjes, toch wel ietsjes anders dan bij ons, meer grijs en heel tam die worden door de toeristen gevoerd. We rijden terug door een woestijnachtig gebied waar we op de terugweg stoppen om de zandduinen te fotograferen.

6-4-2019 Carmel - Utah camperplek                                                                                                                                                                                     De camper staat weer klaar, na al het huishoudelijke werk, om te vertrekken en rijden de US 89 North  op tot we de bordjes Brice zien en die gaan volgen. Hier hebben we geboekt voor de komende 2 nachten. Onderweg zagen we al sneeuw maar op de camping ligt er zoveel dat je op sommige plekken niet staan kunt staan. Het is de eerste camping met bomen wat meteen een gezelliger indruk maakt. We zijn er al vroeg in de middag dus besluiten we meteen maar een kijkje in het Bryce Canyon National Park te gaan nemen. Met 1 camper dit x die van onze vrienden. Als we terug op de camping aankomen, legen we (de watertank en, toilet) want vannacht gaat het -6 worden, en dat kan ons veel dollars kosten als de leidingen gaan bevriezen.

7-4-2019 - Bryce Canyon - Utah Camping Ruby's Inn                                                                                                                                               Mooi zonnig weer. Het is zondag vandaag en we doen het rustigjes aan, lekker ontbijten, koffie drinken en dan gaan we over de UT 63 het Bryce Canyon Park wederom in.  Het is geen echte Canyon, erg grillig een landschap vol van roestbruine rotsformaties, aardpiramides (Hoodoos)  de uitzichten zijn fenomenaal. Dit landschap is niet uitgesleten door water maar is ontstaan door een combinatie van wind- en ijserosie. Het bestaat voornamelijk uit kalk-en zandsteen.  De planning is om aan het eindpunt Rainbow Point, nr 15 te beginnen  maar  door de sneeuw is deze afgesloten en begint onze start bij  punt 12, de Natural Bridge, een groot gat in de rotsformatie. Farvieuw Point ligt op een hoogte van 8819 ft. Hier ligt een dik pak sneeuw. We hadden graag  de Navajo Loop Trail willen lopen, een wandeling van een half uur maar deze is helaas gesloten vanwege de sneeuw, of omdat gevallen rotsen het pad versperren. Vanaf Swamp Canyon lopen Pieter en ik naar Sunset Point een prachtige wandeling, maar in de blubber en modder niet eenvoudig door de hoogte verschillen. We glibberen en glijden en ik kan me ternauwernood net vastgrijpen aan Pieter anders had ik in de modder gelegen! Het is een prachtige dag de zon schijnt er ligt sneeuw een mooier beeld kun je niet krijgen, degene die fotograferen zijn helemaal lyrisch.

8-4-2019 - Bryce Canyon - Utah - Ruby's Inn Camping                                                                                                                                             Rond 11.00 uur vertrekken we en volgen de US 89 South naar Page. Dus dezelfde weg terug. Het is weer anders en ook weer zo verrekte mooi. In Kuba City komen we op de gereserveerde camping. Het is voorjaarsvakantie hier en dat merken we. Als we de boodschappen gaan doen en binnen hebben gebracht kleden we ons om, het is zo warm zeker 20gr. We borrelen buiten en houden de deur open, nu om 19,46u is het nog 24gr!                                                                                                                                                              We laten het hierbij, de Grand Canyon komt eraan, we blijven het een fantastische reis vinden en genieten nog volop.

Wederom bedankt voor de leuke reacties groetjes van ons en tot de volgende J/P

1. Joop:
    10 april 2019
    Het blijft een schitterende reis ondanks die ene "tegenvaller", niet te vergelijken met jullie vorige reizen vind ik. Hier volop vergezichten wat mooie plaatjes oplevert. Bedankt en De Mazzel. Goede reis verder.
  2. Ad Mutsers:
    10 april 2019
    Mooie natuur. Zit je zomaar ineens op bijna 3000 meter. Brice canyon is ook bijzonder. Op naar de grand canyon. 👍😊
  3. Corrie Nowee:
    10 april 2019
    Prachtige foto,s. Wel een verschil in temperatuur steeds.Heel veel reisplezier nog.
  4. Henny van der Velden:
    10 april 2019
    Weer genoten van jullie verhaal en de prachtige foto's. In afwachting van de volgende foto's en verhalen. Goede reis nog. Groetjes
  5. Dorian:
    10 april 2019
    Prachtig Jeanne en Pieter, wat een geweldige reis.
    Groeten, Dorian
  6. Marja:
    10 april 2019
    Geweldig daar, heel bijzonder om te zien hoor! Echt mooi!
  7. Dick en Sien:
    10 april 2019
    Mooi avontuur. Geniet er maar lekker van.
    Groetjes,
    Dick en Sien
  8. Mieke Vissers:
    10 april 2019
    heerlijk om mee te genieten en voor ons ideeën op doen
  9. Nel Spies:
    10 april 2019
    WoW,die wortels van de bomen,heel apart allemaal.
    Genieten mee ,wat een indrukken!
    Fijn ook het zonnetje,Pas goed op jullie zelf.
    Lieve groeten uit Cuijk.
  10. Will:
    11 april 2019
    Weer genoten van jullie verhaal en prachtige foto`s
    groetjes uit Roosendaal
  11. Vera:
    12 april 2019
    Leuk hoor! Het is en blijft een mooi avontuur.
    Groetjes Vera
  12. C. Hutting:
    13 april 2019
    Mooi, mooi, mooi,!!!!!
  13. Lpc Willemen:
    16 april 2019
    Het blijft een apart land met extreme natuurschoon,
    Tot de volgende .