Thuis voor kerst

22 december 2014 - Altea, Spanje

Er is een raar geluid te horen in de motor dus gaan we de snelweg af en vinden een parkeerplaats om te kijken wat het is, maar daar is het al te donker voor dus we blijven hier, in Coudes overnachten, morgen zien we wel verder.  racletteWe besluiten te gaan raclette, heerlijk met broccoli, champignons en nog veel meer lekkere dingen, zo gezellig.

17 december

Pech een raar geluidje!Pieter staat onder een afdakje de motor te bekijken. Maar geluid weg niets te zien. We rijden kwart over 11 weg in de regen en dat blijft ook de hele dag zo. Wel lekker een tijdje snelweg dat schiet een beetje op. We gaan over de tolbrug van Millau, Mooi hoe we Millau ver weg beneden ons zien, afgelopen jaar toen we van Altea terug gingen zijn we door Millau gereden en onder deze mooie brug door.

Brug MillauNa Bizier gaan we van de weg af om een camperplek te vinden en dat lukt ons na een half uur rondgereden te hebben aan een kanaal in Salleles-D’Aude, de wind is enorm dus de blauwe schud op zijn grondvesten, dat wordt vast heerlijk slapen.

18 december

als we opstaanHet was een pittig nachtje met enorme windstoten maar de ochtend met de zon door de bomen maakt alles goed. Het is nu 14gr, niet koud en na alle regen wel prettig. Wat mooi zoals wij door al die gebieden met wijngaarden rijden. Het blijft de hele dag zonnig en als we de grens van Spanje overgaan is het 20gr.

Boven Barcelona zien we prachtige luchten, normaal stoppen we rond een uurtje of vijf in de middag voor de overnachting maar nu zijn we wat later.

lucht boven Barcelona

19 december

Nog maar ruim 500 km tot Altea.

Middagje luierenPrachtig weer, en we besluiten dan ook niet te ver door te rijden maar lekker even bij het strand te genieten van zon, zee, en wijn!

20 december

Wat is het toch leuk om zo vanuit de wijngaarden de sinaasappelplantages in te kerst in winkelcentrumrijden en dan weer rijstvelden te zien zo ver het oog reikt. Als we onderweg de boodschappen doen in de grote supermarkten zien we alles al in kerstsfeer, we worden er blij van.

Wij zijn thuis voor kerstmis!

De gasten zijn vanmorgen om 5 uur vertrokken, de schoonmaakster heeft alles weer keurig in orde gemaakt.

We zijn gelukkig zonder grote problemen (geluid is waarschijnlijk een lager) aangekomen, er zal nog wel een bezoek aan de garage volgen, maar dat zien we volgend jaar wel.

Fijn om weer “thuis” te zijn.

Wij wensen iedereen die met ons mee reizen, waar je ook bent of je het viert met familie of vrienden, misschien ben je alleen of zijn er zieken, toch voor iedereen hopen wij fijne kerstdagen en een knallend uiteinde en een zeer gelukkig en gezond nieuw jaar.

Tot horens of tot ziens in 2015!

1. Mariette:
    22 december 2014
    Heel fijn dat jullie weer op de plaats zjin waar het fijn voor jullie is, geniet met volle teugen, ik denk aan jullie, geniet, ik denk aan jullie en ik ben ook bij, liefs Mariette XXX
  2. Mariette:
    22 december 2014
    Ga a.u. b. zo door ik geniet alleen maat !!!
  3. Herman Geurts:
    23 december 2014
    Fijn dat jullie weer veilig in Altea zijn aangekomen! hele fijne Kerstdagen en geniet ze in het nieuwe jaar!
    Groetjes Herman en Antoinet
  4. Ad Mutsers:
    23 december 2014
    Een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar voor jullie en Xanti. Ook veel leuke en interessante reiskilometers toegewenst in 2015.
    Groetjes
    Cobi en Ad
  5. Marc:
    23 december 2014
    Hele fijne kerstdagen en happy new year. Ook volgend jaar super veel reisplezier en liefde toegewenst. Xx
  6. Marja:
    23 december 2014
    Welkom thuis in Altea! Het zal wel beter weer zijn dan hier! Geniet lekker van de feestdagen!
    Liefs, Marja
    xxx
  7. C. Hutting:
    23 december 2014
    Heeee Reizigers, Fijn dat jullie in Altea zijn. Nu even rust en genieten van de Kerst. Ik wens jullie dan ook hele fijne Kerstdagen en een goeie jaarwisseling en voor 2015 geluk, gezondheid en nog veel kilometers met elkaar. Knuffel Ellie
  8. Marianne de jong:
    24 december 2014
    Hallo Jeanne,
    Fijn dat jullie weer heelhuids zijn aangekomen in Althea.
    kan je daar ook weer le,ker genieten, en samen met Jaqueline natuurlijk.
    Ik hoop dat je weer snel opknapt, en dat het niet al te ernstig is.

Zoals je ast wel van Jaqueline hebt gehoord ging het bij ons in Cambodja wat minder fijn. Maar we zijn nu aan het bijkomen van de schrik, hopelijk gaat het elke dag een stukje beter.

Sterkte met alles, en fijne dagen in Althea, en een gezo d 2015 voor jullie beide gewensd.

Lieve groet va Marianne.
  9. Will:
    24 december 2014
    Hoi lieve Jeanne en Pieter,
    Fijn te lezen dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen in ons allen geliefd Altea, vanuit een kil en nat Roosendaal een hele gezellige Kerst toegewenst en alle goede wensen voor het nieuwe jaar.
    met leive groetjes John en Will
  10. Nel:
    29 december 2014
    Eindelijk een reactie, fijn dat jullie de kerst weer in Altea samen hebben doorgebracht.
    Hier heel veel sneeuw gehad net na de kerst ,het is alweer aan het dooien dus kunnen we weer vooruit.
    Fijn te lezen dat het goed gaat en altijd blij te lezen dat jullie er veilig zijn!

Geniet van elkaar en lieve groeten van mij.