Onderweg naar Altea...

16 december 2014 - Moulins, Frankrijk

Hallo familie, vrienden en allen die dit lezen, bedankt voor alle leuke reacties,

11 december 2014

De jetlag nekt ons, het vliegtuig was half vol dus ik heb gelegen op de bank maar slapen in het vliegtuig lukte ons niet, om 10 over 7 staan we op het treinstation te wachten op de trein die ons naar Almere brengt.

In de middag wordt Xanti gebracht, hoe ze doet!  Ze loopt langs me heen, ruikt even en loopt meteen door, geen gepiep geen blijdschap niets! Ze wil meteen weer mee met mijn nicht als die weggaat. Om 11.00 uur liggen we in bed om de slaap in te halen wat goed lukt want we staan de andere morgen ook rond 11.00 uur op. Gelukkig is Xanti nu wel blij en dartelt om ons heen.

13 december

Als we zaterdagmiddag de hut in orde hebben en de camper klaar staat besluiten we om nu te vertrekken. Het is 17.15 uur.

We rijden door naar de camperplek in Grobbendonk (Belgie) waar een vriend staat.

Zondag rijden we ruim 300 km. We overnachten in de Champagnestreek. Mareuil-Sur-Ay een hele mooie plek aan het kanaal.  Het is tot nu toe regen, mist en zon.  De temperatuur scheelt 27 gr met een week terug toen we nog in Curaçao waren.

Het vertrek moeten we nog een beetje gaan plannen, we hebben natuurlijk de tropen nog in ons hoofd dus alles op een laag pitje.

Maar rond half 12 zijn we toch onderweg. Boodschappen hoeven we nog niet te doen. We rijden door tot Imphy waar we afgelopen jaar op de terugweg ook hebben overnacht. Onderweg hebben we prachtige plaatjes gezien, laaghangende bewolking waar dan de kerktorens boven uit komen, zo mooi!

lage bewolking           prachtige lage zon

16 december, het ziet er allemaal grijs uit als we  om 10.30 wegrijden, eindelijk komen we in ons normale ritme.  Nu doen we wel boodschappen bij Carefour en nemen meteen een koffie met hamburger bij de Mac, even kijken of we mail hebben van het thuisfront. Tot de volgende keer weer.......

1. Joop:
    16 december 2014
    Ja dat is andere koek dan lekker in de zon luieren, maar in Europa heb je (nog) geen last van de killermug, die Jeanne te pakken heeft gehad als ik gied geluisterd heb naar een arts op de radio. Het chikungunya virus met koorts en hevige gewrichtspijnen. Klinkt het een beetje bekend Jeanne. Maar wellicht dat de Spaanse zon je helor te hersrellen. Veel plezier daar. Mazzel.
  2. Marja:
    16 december 2014
    Heerlijk om zo te vertrekken en te reizen! Tijd aan jezelf en lekker relaxt
  3. Will:
    16 december 2014
    Who jullie laten er geen gras over groeien, nu al weer lekker naar Altea. Wij wensen jullie een geweldige reis, fijne feestdagen daar en een gelukkig en vooral gezond nieuw jaar.
    grtjes en veel liefs John en Will
  4. Mariette:
    16 december 2014
    Wat fijn voor jullie om nu weer heerlijk naar Spanje te gaan, geniet a.u.b. heb een hele fijne tijd en ik wens jullie hele fijne Kerstdagen en een heel gezond en gelukkig 2015 !!!!
    Veel liefs van mij en tot de volgende keer XXX
  5. Herman Geurts:
    16 december 2014
    een voorspoedige reis en heel veel plezier in
    Altea! groetjes Herman en Antoinet
  6. Vera:
    16 december 2014
    Weer thuis na een mooie zonnige reis.
    Nu weer op pad naar Altea. Hopend de zon weer tegemoet! Goede reis en geniet ervan!
    groetjes Vera
  7. Marjolijn:
    17 december 2014
    goedzo reizigers, on the road again!
    Ik had in Suriname willen zitten nu, maar in plaats daarvan in donker NL. Vlieg zaterdag naar zoon in Malta.
    Last van die rotmug dus? was zelfs al op tv NL. Slechte zaak, kan lang duren hoor ik van een vriend.
    Sterk lekker aan in de zon,
    zie uit naar de verhalen.
  8. Ellen:
    17 december 2014
    Wel over een kleine maand kunnen we elkaar begroeten in Altea/Albir.