MEI T/M JULI 2014 - RONDJE POLEN EN BALTISCHE STATEN

3 mei 2014 - Poznan, Polen

Hallo familie en vrienden,

We zijn weer onderweg en hopen dat jullie weer met ons mee willen reizen, en net zoveel plezier gaan beleven als wij denken te gaan hebben. Groetjes van ons J/P

Zondag 27 april 2014,

Vandaag gaan we de reis naar Polen en de Baltische Staten in grote lijnen uitzetten.

Het is een regenachtige dag dus mooi om er aan te werken.

De bedoeling is dat we 1 mei weggaan dus we moeten eindelijk eens iets gaan ondernemen.

De maanden zijn omgevlogen we hebben het super leuk gehad maar er is een tijd van komen en van gaan en dat gaan is nu bijna aangebroken.

We starten vanuit Almere en rijden richting Berlijn.

De snelweg brengt ons tot Hengelo waar we bij de Mac Donalds nog even binnen wippen om de laatste mails op te halen, een koffie te drinken, krantje mee en, o jee zooo lekker,  een mac kroket. Als we Duitsland inrijden valt het ons op dat het zo rustig is, 1 mei, natuurlijk een zondag voor ze, de parkeerplaatsen staan barstensvol met vrachtwagens. Onderweg zijn verschillende wegwerkzaamheden wat normaal een flinke file op zou leveren, maar wij hebben nergens last van.

Aan de andere kant van de snelweg zien we veel oude VW busjes/campers in de mooiste kleuren met of zonder caravannetje erachter, die zijn vast op weg naar een treffen.

Wij rijden door tot Hohe Warthe aan de Elbe waar we de eerste overnacHohen Warthehting vinden. Het regent en dat blijft de hele nacht en de dag daarop doorgaan. De ruitenwissers maken overuren. Het is rond 12 uur als de regen veranderd in sneeuw we meten een temperatuur van 3 gr.

In polen begint meteen de tolweg, daar hebben we geen zin in dus rijden we door Frankfurt naar weg 22 om zo via Kostrzyn, Polen binnen te komen.

Het ziet er naargeestig uit de grens mag dan wel open zijn maar de oude meuk staat er nog.

Over een redelijk mooie 2 baansweg door het natuurpark Narodovy,

polen

omzoomd door bossen rijden we richting Poznan.

We vinden dit erg lijken op de Oostvaardersplassen maar dan veel wijdser en groter.

Veel meegemaakt hebben we nog niet maar dit is voorlopig het eerste verslag.

Nu bij de Mac Donalds, hier kunnen we gelukkig online, wat in Duitsland niet mogelijk is.

Tot de volgende keer,

1. Mariette:
    Hallo Wereldreizigers,
    Leuk om weer met jullie mee te kunnen genieten, bedankt voor het eerste verslag, goede reis en tot horens, liefs, Mariette.
  2. Hub, vanuit Achel (Belgie):
    Beste Tweetjes.

Mocht ik onderweg ook over internet beschikken, dan reis ik met jullie mee. Zelf ga ik volgende week ,n tijdje naar frankrijk
    om bij Loes haar drie honden en 20 kippen te verzorgen.
    Zij gaat met een vriendin op vakantie in Italie

Voor jullie een hele fijne reis gewens, en au revoir.

Hub
  3. Maarten:
    3 mei 2014
    Wij wensen jullie nogmaals een mooie reis en zullen zeker jullie verslagen met een lichte afgunst lezen. Geniet ervan !
    Wij zijn vandaag weer thuis gekomen !
  4. Will:
    3 mei 2014
    Jeanne en Pieter een fijne reis gewenst, John zit ook regelmatig in Poznan. wij gaan jullie weer met plezier volgen.
    groetjes John en Will
  5. Dorian:
    3 mei 2014
    Hallo Jeanne en Pieter, jullie zijn dus op weg. Ik wens jullie een mooie reis en volg natuurlijk al jullie reisverslagen.
    Groetjes, Dorian
  6. Herman Geurts:
    3 mei 2014
    EEn hele goede reis en geniet ze!! Meer stoppen meer stilstaan meer kijken meer gewoon lekker niets!!
    Groetjes Herman en antoinet
  7. Nel:
    Ha J/en P,

Fijn weer lekker met z,n tweetjes op pad en harstikke leuk jullie te volgen,heel veel veilig reisplezier en tot de volgende keer!{had nog een sms gestuurd )

liefs en groeten Nel.
  8. C. Hutting:
    3 mei 2014
    Heeee, zijn ze alweer weg en ik wilde nog bellen als jullie in nederland zijn, maar ik was te druk natuurlijk. Fijne reis en geniet van al het moois en ik reis graag weer mee. Knuffel uit Druten
  9. Riekie:
    4 mei 2014
    Hoi Jeanne en Pieter
    Jullie zijn weer aan een mooi avontuur begonnen!!!
    Kan ik weer genieten van de mooie reisverhalen.
    Wens jullie een mooie en veilige reis.
    Geniet er van en veel plezier!!!!!.
    Lieve Groetjes Riekie en een knuffel voor Xanty.
    En een pootje van Xanou
  10. Jackie:
    4 mei 2014
    Lieve mam en Pieter,
    Maak er weer een mooie reis van, geniet met volle teugen, ik volg jullie op de voet!
    Dikke kus Sjaak
  11. Elly Smulders:
    5 mei 2014
    Hallo Jeanne en Pieter,
    Wij wensen jullie een hele goede reis en volgen jullie reisverhalen weer op de voet. Over twee weken gaan wij richting Polen om o.a. de steden Gdansk en Krakau te bezoeken die we twee jaar geleden na onze tienweekse reis door Scandinavië en de Baltische Staten niet meer hebben bezocht.
    We wensen jullie heel veel plezier en we zien elkaar in september tijdens het Exclusive weekend!
    Hartelijke groet,
    Ton en Elly
  12. Wim en Petra:
    5 mei 2014
    Wat een heerlijk avontuur weer....
    heel veel plezier
    en vooral veilige en bijzonder mooie kilometers !!!
    Wij kijken al uit naar een wijntje bij Tuti Frutti op de 30ste december hihi
  13. Wim en Riet:
    6 mei 2014
    Ha Jeanne en Pieter
    We wensen jullie een goede reis zonder zorgen en veel plezier, geniet ervan en we zullen jullie volgen als t even kan,zitten nog een tijdje in italie