Kerst in Altea
9 december 2024 - Toul, Frankrijk
8 december 2024,
km stand 408630 vertrektijd: 15.00 uur
Cuijk, Pieter komt rond half 3 voorrijden, ik zit al uren klaar alles is spic en span dus ff bij mijn buufje alles doornemen, zij doet al jaren mijn huis als ik op een lange reis ga. Als ik mijn buurtjes niet had dan zou ik niet weg kunnen, alhoewel ik gezegend ben met mijn buren want er zijn er nog een paar die het zo ook voor mij zouden willen doen.
Maar goed we laden alles in wat ik in mijn gang klaar heb staan, koelkast leeg, eten voor de eerste dagen mee nemen, altijd makkelijk, en 15.00 uur rijden we Cuijk uit!
Heerlijk rijden op zondag geen vrachtverkeer het gaat voorspoedig en om 18.30 u zitten we aan een hapje en een drankje op de camperplek in Bastogne, eigenlijk altijd onze eerste plek.
Nu we kleine vouwfietsjes hebben aangeschaft gaan die mee in de camper dat is wel ff een dingetje maar het is de fietsjes van tussen de bank en de stoelen naar achter de bijrijdersstoel verplaatsen die dus omgedraaid is.
s’Avonds lopen we ff door de mooi verlichte winkelstraat, die trouwens zo mooi ingericht zijn, en willen bij een cafe iets drinken maar helaas ze gaan sluiten het is pas 21.30 uur!
In de blauwe hebben we genoeg dus lekker de kachel aan en genieten.
23.30 uur gaan we te bedde. Pieter maakt mij wakker, muziek schalt door de camper wel heel mooi hoor, het is de Pastorale van Liesbeth List en Ramses Shaffie. Maar waar komt dat vandaan? Blijkt uit mijn iPhone te komen, die bijkt dus een eigen leven te lijden, terwijl die gewoon op een kastje ligt. Degene die weten dat er wel eens rare dingen gebeuren in mijn huis weten dat dit ook wel eens mijn eigen spook kan zijn!
We zijn nu klaar wakker en zetten de kachel aan, een goed gesprek met een kop thee tot 4 u. Toch nog maar ff proberen te slapen en worden rond 9 uur wakker en vertrekken om 12.00 uur naar Martelange om goedkoop te tanken die bijna leeg is. Voor €1,45 per ltr gooien we hem vol, 68 liter dat is de moeite waard.
Aan de moezel zoeken we een plekje voor de nacht. Dat is nog ff lastig maar in Toul zijn nog 2 plekken, ff betalen wat ook nog niet eenvoudig is als je de taal niet begrijpt maar een andere camperaar is graag behulpzaam.
En dan sluit de schuifdeur niet. Gelukkig heb ik een handige partner die heeft het gefikst met………?! Bison Multi Spray, wat ben ik blij het is mega koud brr en dan de deur op een kier!
Dit is voorlopig het eerste deel! Het avontuur is begonnen en wij hebben er zin in, lieve groetjes van ons,







Goede reis verder. 💋💋 voor allebei één! 😅
Misschien komen we nog leuke plekjes tegen die wij ook weer kunnen gebruiken als we met onze camper op pad gaan.
Een hele fijne en veilige reis
🚙 Op naar de zon ☀️⛅
Wat leuk dat jullie weer gaan reizen Ik reis natuurlijk weer mee. Eindbestemming is natuurlijk kerst in Altea
Hoop dat het weer goed mag verlopen, en dat jullie mooie en leuke plaatsen ontdekken.
Liefs uit Roosendaal en een veilige reis.
Een hele fijne en voorspoedigde reis Jeanne en Pieter 😘 Groetjes
Leuk om jullie weer te volgen.
We gunnen je dit van harte,geniet er samen van en vier idd het leven!olëeé.
Heerlijk om weer op reis te gaan en ook nog naar de warmte; ik reis graag virtueel met jullie mee. Goede reis, veel veilige kilometers en geniet ervan!
Liefs, Ton en Elly
Groetjes Corrie vd Velden
kom veilig aan in Altea.
aanstaande zondag, arriveer ik ook weer in Albir.
groetjes Ina
Ik blijf kijken waar jullie rijden. Duurt nog wat. Inhalen gaat zeker niet lukken.
Goede, veilige reis en een goed sluitende schuifdeur :)
Welkom doorheen België en als je vertaling nodig hebt bij onze Waalse stamgenoten wil ik wel afkomen! Wij trekken volgende week met ons campertje naar de buurt van Orleans om daar Kerst te vieren bij familie.