Kerst in Altea

9 december 2024 - Toul, Frankrijk

8 december 2024,

km stand 408630 vertrektijd: 15.00 uur

Cuijk, Pieter komt rond half 3 voorrijden, ik zit al uren klaar alles is spic en span dus ff bij mijn buufje alles doornemen, zij doet al jaren mijn huis als ik op een lange reis ga. Als ik mijn buurtjes niet had dan zou ik niet weg kunnen, alhoewel ik gezegend ben met mijn buren want er zijn er nog een paar die het zo ook voor mij zouden willen doen.

klaar voor vertrek

Maar goed we laden alles in wat ik in mijn gang klaar heb staan, koelkast leeg, eten voor de eerste dagen mee nemen, altijd makkelijk, en 15.00 uur rijden we Cuijk uit!

Heerlijk rijden op zondag geen vrachtverkeer het gaat voorspoedig en om 18.30 u zitten we aan een hapje en een drankje op de camperplek in Bastogne, eigenlijk altijd onze eerste plek.

Nu we kleine vouwfietsjes hebben aangeschaft gaan die mee in de camper dat is wel ff een dingetje maar het is de fietsjes van tussen de bank en de stoelen naar achter de bijrijdersstoel verplaatsen die dus omgedraaid is.

s’Avonds lopen we ff door de mooi verlichte winkelstraat, die trouwens zo mooi ingericht zijn, en willen bij een cafe iets drinken maar helaas ze gaan sluiten het is pas 21.30 uur!

mooie winkelstraatde tank mooi 

schattigook weer een leuk beeldje 

In de blauwe hebben we genoeg dus lekker de kachel aan en genieten.

23.30 uur gaan we te bedde. Pieter maakt mij wakker, muziek schalt door de camper wel heel mooi hoor,  het is de Pastorale van Liesbeth List en Ramses Shaffie. Maar waar komt dat vandaan? Blijkt uit mijn iPhone te komen, die bijkt dus een eigen leven te lijden, terwijl die gewoon op een kastje ligt. Degene die weten dat er wel eens rare dingen gebeuren in mijn huis weten dat dit ook wel eens mijn eigen spook kan zijn!

We zijn nu klaar wakker en zetten de kachel aan, een goed gesprek met een kop thee tot 4 u. Toch nog maar ff proberen te slapen en worden rond 9 uur wakker en vertrekken om 12.00 uur naar Martelange om goedkoop te tanken die bijna leeg is. Voor €1,45 per ltr gooien we hem vol, 68 liter dat is de moeite waard.

Aan de moezel zoeken we een plekje voor de nacht.  Dat is nog ff lastig maar in Toul zijn nog 2 plekken, ff betalen wat ook nog niet eenvoudig is als je de taal niet begrijpt maar een andere camperaar is graag behulpzaam.

En dan sluit de schuifdeur niet. Gelukkig heb ik een handige partner die heeft het gefikst met………?! Bison Multi Spray, wat ben ik blij het is mega koud brr en dan de deur op een kier!

pieter

Dit is voorlopig het eerste deel!  Het avontuur is begonnen en wij hebben er zin in, lieve groetjes van ons,

23 Reacties

  1. Els:
    9 december 2024
    Ohhh...het is weer zo leuk om jullie te volgen! Ik geniet ervan.
    Goede reis verder. 💋💋 voor allebei één! 😅
  2. Birgit Buhlrich:
    9 december 2024
    Mooi vor jullie, wij zijn eerst wer thuis,probleme met de koelvloelstof, morgen zien wij verder
  3. Henny van der Velden:
    9 december 2024
    Hoi Jeanne en Pieter wat leuk om weer met jullie mee te reizen.
    Misschien komen we nog leuke plekjes tegen die wij ook weer kunnen gebruiken als we met onze camper op pad gaan.
    Een hele fijne en veilige reis
    🚙 Op naar de zon ☀️⛅
  4. Ad:
    9 december 2024
    Veel plezier tijdens de nieuwe reis. Ik kijk weer uit naar de verhalen en foto's.
  5. Ellie Bouwman-Hutting:
    9 december 2024
    Hallo Jeanne en Pieter,
    Wat leuk dat jullie weer gaan reizen Ik reis natuurlijk weer mee. Eindbestemming is natuurlijk kerst in Altea
  6. Ellen:
    9 december 2024
    Hey, gezellig van de kou naar de warmte, wou dat ik mee kon. Maar reis op deze manier met jullie mee.
  7. Marianne de jong:
    9 december 2024
    Hallo Jeanne en Pieter, ik wens jullie een goede reis, en geniet mee met jullie hoor.
    Hoop dat het weer goed mag verlopen, en dat jullie mooie en leuke plaatsen ontdekken.
  8. Anja:
    9 december 2024
    Top. Duidelijk, de zin reist mee en het begin is er. Hopelijk stijgt de temperatuur mee met de gereden km's. Groetjes
  9. Will:
    9 december 2024
    Heerlijk om jullie reis weer te volgen.
    Liefs uit Roosendaal en een veilige reis.
  10. Vera:
    9 december 2024
    Heerlijk! Weer op naar de zon.
    Een hele fijne en voorspoedigde reis Jeanne en Pieter 😘 Groetjes
  11. Marja:
    9 december 2024
    Polarsteps gaat nu ook goed, hè!
    Leuk om jullie weer te volgen.
  12. Desiree:
    9 december 2024
    Heerlijk weer op reis!! Veilige kilometers toegewenst!! Groetjes van Desiree en Hans
  13. Mariette:
    10 december 2024
    Wat leuk om jullie weer te mogen volgen. Ik verheug me nu al op de mooie en leuke verhalen. Goede en veilige reis en ga lekker genieten samen. 🎄🦋🌹❤️🙋‍♀️🥰
  14. Arienne Burghard:
    10 december 2024
    Hi Jeanne en Pieter, lekker weer op pad lees ik, dat is wel helemaal jullie ding. Geniet ervan en we lezen wel waar jullie de volgende keer zijn neergestreken. Groetjes Ariënne
  15. Nel:
    10 december 2024
    Wat geweldig weer te lezen dat de reis naar Spanje is begonnen!.
    We gunnen je dit van harte,geniet er samen van en vier idd het leven!olëeé.
  16. Elly:
    10 december 2024
    Hallo Jeanne en Pieter,
    Heerlijk om weer op reis te gaan en ook nog naar de warmte; ik reis graag virtueel met jullie mee. Goede reis, veel veilige kilometers en geniet ervan!
    Liefs, Ton en Elly
  17. Corrie Van der Velden:
    10 december 2024
    Veel plezier en veilige kilometers naar jullie stekkie in Spanje.
    Groetjes Corrie vd Velden
  18. Ina hieselaar:
    11 december 2024
    leuk om weer zo'n reisverhaal te lezen.
    kom veilig aan in Altea.
    aanstaande zondag, arriveer ik ook weer in Albir.
    groetjes Ina
  19. Cor:
    11 december 2024
    Hoi jullie twee,
    Ik blijf kijken waar jullie rijden. Duurt nog wat. Inhalen gaat zeker niet lukken.
    Goede, veilige reis en een goed sluitende schuifdeur :)
  20. Anja:
    13 december 2024
    Vandaag de grens over en ja, gelukkig weer in Spanje ! Nu hopelijk meer warmte die je opwacht. We zijn er bijna !
  21. Jo en Colette:
    13 december 2024
    Geniet van weeral een leuke reis!
    Welkom doorheen België en als je vertaling nodig hebt bij onze Waalse stamgenoten wil ik wel afkomen! Wij trekken volgende week met ons campertje naar de buurt van Orleans om daar Kerst te vieren bij familie.
  22. Bart & Caroline:
    13 december 2024
    Geniet van jullie trip en hopelijk zonnige kerst! Wij door omstandigheden aan huis gekluisterd maar in afwachting lekker even meesurfen met jullie trip!
  23. Jeanne:
    14 december 2024
    Hopelijk wordt het snel beter voor jullie en kunnen jullie weer onroute! Sterkte