Spanje we vertrekken

10 juni 2024 - Cella, Spanje

Appartement is klaar het ziet er mooi uit, Mirel is een vakman die echt alles kan.

We nemen afscheid met een etentje en een gezellig avondje van dochter met vriend in Benidorm en dan is het tijd om Spanje op onze eigen manier te verlaten.

Nog een laatste borrel op balkon!

laatste borrel op balkon

8 juni "24, zaterdag. We vertrekken 13.30 uur km stand:

op naar de 500000

Op naar de 500000!

Ri Valencia vandaar ri Madrid snelweg dus om in Utiel onze eerste overnachting te doen. Een grote plek waar veel campers kunnen staan (en die staan er ook) aan de doorgetrokken Ramblas. Het is nl feest! Dit stadje viert hun 250 jarig bestaan  van 7- 9 juni bij kaarslicht. Vandaag de 8e wordt dit gevierd met duizenden kaarsjes die aangestoken worden. Het is een van de belangrijkste kaarslichtevenementen uit Spanje. Er is muziek een ambachtsmarkt, en nog veel meer!

Rond 18.00 u begint het  te stormen en komt de regen echt met bakken uit de hemel terwijl het doorlopend onweert tot diep in de nacht. Wij gaan er dus niet op uit.

2PK Deux ChevauxChrevolet uit de tijd van Elvis

De volgende morgen is er een show van allemaal oude auto's op de Ramblas gelukkig is het droog. We zien ze voor onze camper voorbij rijden en in file stil staan om het terrein op te komen.

Pieter's oude liefdeouwe liefde

Wat een prachtige auto"s staan er mooi opgepoetst ook.

begin van de rally ford aan de ketting 1929

Daarna lopen we het stadje in door de smalle straatjes naar de kerk, het staat en hangt er echt vol met kaarsjes helaas niet gebrand. Wat natuurlijk super jammer is van het grote feest waar alle buurbewoners aan meegewerkt hebben.

Utiel 250 jaar bij kaarlichtLichtfeest de vele kaarsjes

Ook de markt is niet open geweest! We gaan nog even op het terras zitten voor een bakkie, ik moet het binnen halen en ga in de rij staan en bestel 2 koffie met magdalena's, ik betaal en krijg een bonnetje die ik af moet geven waar ik de koffie haal. Ik krijg 2 kleine kartonnen bekertjes die half vol zitten, ik vraag er water bij maar ik heb solo besteld dus nee! Ach het was goedkoop € 3.30 totaal. Het was er erg druk en een herrie in die tent die heel groot was! Allemaal Spanjaarden die al vroeg aan de tapas zaten met bier en andere dranken zoals ik zag toen ik in de rij stond, er gingen veel koffie's waar drank inging over de toonbank!

De meeste campers zijn ook vertrokken die kwamen allemaal voor het feest! Wij en een Franse camper waren de enige buitenlanders.

de Ramblas camperplek

We gaan van de snelweg af over smalle weggetjes waar je hoopt geen tegenligger tegen komen, rijden door vlaktes, bergen, kloven, de kleuren veranderen voortdurend een prachtige rit maar echt opschieten doen we niet.

zomaar een muur onderwegmuur Albarracinstapelstenen

Maar uiteindelijk komen we in Cella aan gemeente Teruel, waar we op een grote parkeerplaats, ook voor campers, gaan overnachten met nog 2 campers.

Bedankt volgers, tot de volgende! J/P

1. Ad:
    10 juni 2024
    Door het binnenland rijden, dan kom je mooie plaatsen tegen.
  2. Will:
    10 juni 2024
    Leuke foto's, jammer van het kaarsjes feest dat het in het water is gevallen, maar jullie hebben gelukkig niet hoeven hozen net als vorig jaar op de terugweg. Jeanne en Pieter veilige en leuke terugreis! Liefs John en Will
  3. Elly:
    10 juni 2024
    Wat jammer dat het feest met al die kaarsen letterlijk en figuurlijk in het water is gevallen.
  4. Joop:
    10 juni 2024
    Waarom hadden jullie nietecetjes de kaarses aangestoken, had je eten drinken gekregen, gratis overnachting en 2 mooie dagen 😂😂.
    Maar zo washetpokeen beleving met gelukkigen droge dag met al die oldtimers, net als mensen, overtollig vochtig slecht voor de carrosserie.
    Goede reis verder. Mazzel🌹🙋‍♂️
  5. Henny van der Velden:
    10 juni 2024
    Hallo Jeanne en Pieter, wat jammer dat het feest in het water is gevallen en de kaarsen daardoor niet aan konden.
    Veel plezier en veilige kilometers op jullie terug reis naar Nederland
    Groetjes Henny 😘
  6. Mariette:
    10 juni 2024
    Hallo Jeanne en Pieter, jammer van het feest. Verder weer leuk verhaal, ik wens jullie een goede reis en veilige reis naar Nederland, groetjes en tot horens 🙋‍♀️💐🦋😘
  7. Marjolijn Hendriksen:
    10 juni 2024
    tja....... op weg naar..... van de regen in de drup?
    ik ben in bergentheim., eerste dag dat ik de schuifpui niet open heb gehad .
    en ook mn haardhout is op :(
  8. I.ngrid en Jan:
    10 juni 2024
    Volgend jaar weer inplannen jullie komen zo vaak deze kant op ik zal zeggen draai de auto om want hier is het br br br koud veilige reis naar Nederland
  9. Vera:
    10 juni 2024
    Ik zou geen haast maken hoor. Koud en nat hier.
    Goede en fijne reis! Groetjes
  10. Marja van Straaten:
    10 juni 2024
    Ik dacht dat jullie nog wel langer zouden blijven in Altea.
    Geniet nog maar even van onderweg zijn. Hopelijk nog een beetje lekker weer.
  11. Ellie:
    Lieve Jeanne en Pieter,
    Ik wens jullie een hele mooie en goede reis terug, neem een beetje zon mee voor ons want het regent hier nog steeds. Knuffeltje
  12. Jo en Colette:
    11 juni 2024
    Up naar de 500000! Succes! Onze vorige had na 18jaar 380000 en rijdt nu nog in Engeland! Onze huidige is 22 jaar jong en heeft (nog maar) 280000km. Welkom in Vlaanderen!
  13. Nel:
    16 juni 2024