We gaan naar? !Trømsø

10 februari 2020 - Cuijk, Nederland

Cuijk-Almere-Schiphol-Kopenhage-Tromsø

Je leert grenzen het beste kennen door ze te overschrijden

Het is een hele onderneming om een weekje weg te gaan. Het is geen camper vakantie dus dit is koffers pakken, in ons geval een grote tas en 2 rugtassen. Dit keer is de bestemming Noorwegen en wel het stadje Tromsø de hoofdstad van de provincie Troms og Finnmarken en ligt op 70° noorderbreedte, wat overeenkomt met de geografische breedte van Alaska en Siberië, boven de poolcirkel.

Het inpakken voor 1 week vergt ook nogal wat, het zijn natuurlijk wel dikke spullen die meegaan en dat maakt de tas behoorlijk vol.

De afspraak met Tim en Miran (zij stelde bijna een jaar terug voor dit avontuur met zijn 4en aan te gaan) is rond half 12 op Schiphol te zijn wat betekend dat wij om 10.42 op de Intercity stappen in Almere en 31 min later op Schiphol Airport aankomen. 276 dagen terug is de boeking gedaan en nu heeft Tim voor ons allen ingecheckt.

We hebben een appartement gehuurd, centrum, niet te ver van de lokale gebeurtenissen zoals: winkels, cafe’s, eetgelegenheden enz. Daarnaast hebben we een hondensledetocht en een Arctic Dome (Iglo met glazendak) in de fjorden voor 1 nacht geboekt, kunnen we vanuit ons bed het Noorderlicht aanschouwen.  Het is een uurtje rijden vanuit Tromsø.  Maar Tromsø zelf ligt in het midden van het Noorderlichtovaal dus het gebied waar we alle kans hebben om dit spektakel te zien.

De 22e is het zover we hebben er veel zin in en gaan het beleven. Alleen hopen we dat het niet zo hard waait bij het opstijgen en de landing.

We hopen ondanks onze drukke week af en toe iets te publiceren,

groetjes P/J xxx

1. Maarten:
    Veel plezier samen !!!
  2. Joop:
    20 februari 2020
    Gaat wel weer lukken met jullie.
    De inkt van het vorige evenement is nog niet eens uitgehard en de nieuwe inktpot met ganzenveer staat alweer gereed.
    Veel plezier en goede vluchten. Mazzel. Joop
  3. Will:
    Hoi Jeanne en Pieter,
    Wat leuk zo`n reisje tussendoor met z'n 4tjes, geniet ze ! Ik kijk uit naar het volgende verhaal en natuurlijk de mooie en leuke foto's, groetjes en liefs John en Will
  4. C. Hutting:
    20 februari 2020
    Goh, wat leuk. Veel plezier met z n viertjes. Het is natuurlijk wel iets anders zonder camper. Goeie reis
  5. Marja:
    20 februari 2020
    Veel plezier en een goede reis! Ik ben benieuwd!
  6. Henny van der Velden:
    20 februari 2020
    Heel veel plezier met elkaar en ja dat is weer eens iets anders dan met de camper. Maar het gaat vast een super mooie week worden.
    Kijk uit naar de foto's en de verhalen.
  7. Mariette:
    20 februari 2020
    Heel wat anders, veel plezier , goede reis en genieten maar, liefs Mariëtte 👍🙋‍♀️🍺🍷🥰
  8. Marianne de jong:
    21 februari 2020
    Heel veel plezier met elkaar. Is inderdaad weer wat anders he. Lekker genieten hoor. Groetjes van ons van uit Siargau, een prachtig tropisch groen eiland in de Pacific oceaan.
  9. Nel Spies:
    21 februari 2020
    Hey mensen,het wordt een geweldige belevenis,geloof het maar.ja hopelijk dat de wind zeker wat minder is als jullie gaan vliegen.
    Hele veilige reis en nogmaals plezier met z'n allen. Ha det(godt)
  10. Jacqueline:
    22 februari 2020
    Lieve familie, heel veel plezier met deze bijzondere reis, in gedachten ben ik er ook bij hoor! Geniet en ik kijk uit naar jullie volgende verslag,
    Dikke kus 😘
  11. Dick en Sien:
    22 februari 2020
    Heel veel plezier op deze mooie reis en geniet van het noorderlicht>